onsdag 2 september 2009

Sa jag att jag närmar mig 40?

För sju-åtta år sedan förstörde jag min menisk. Jag var och klättrade med några vänner och när jag vinklade till knäet för att ta mig upp för en lagom utmanande led sade det pang. Knäet återhämtade sig dock hjälpligt, och även om jag inte kan klättra längre så har det hållit sig lugnt.

Tills igår. Då pajade menisken igen. Ordentligt. Jag kan faktiskt knappt gå och lyckades inte ens ta mig till t-banan i morse utan fick ta bilen.

Vad jag gjorde den här gången?
Sträckte mig efter en bok i bokhyllan.
Joråsåatt.

8 kommentarer:

Åretruntparadiset sa...

Och jag har hälsporre. Vad är detta? Hoppas det är snabbfixat på något sätt...

Anna sa...

Mäh, det var ju en bok du sträckte dig efter. En BOK!

Helt legitimt med litteraturskador.

Sköt om dig!

RANA sa...

Fy fan. Krya! Kram.

Editor sa...

Småbarnsmammor går ju tyvärr allt för ofta på knäna... ;)

Krye på knäet!

Kajsa sa...

ÅRP: Åldern. Det är åldern, syrran... :-(

Anna: Du menar att den goda litteraturen kräver några offer på vägen, eller... ;-)

Kajsa sa...

Rana: Det går utför...

Caroline: Japp, så är det!

Solrosfrö sa...

Men fy då! Vad gör man åt det - operation?

Kajsa sa...

Fröet: Jo, det kanske är så... Något borde gjorts redan då för tio år sedan. Får nog gå till doktorn, ändå. Suck...