tisdag 29 november 2011

Det ska böjas i tid

Puh! Nu är alla årets julklappar inköpta, och jag kan luta mig tillbaka och bara smutta glögg, knapra pepparkakor och tindra med ögonen ända fram till julafton. Eller well, inte riktigt va... Men jag har åtminstone en sak mindre att hålla reda på i hektiska december, och det är gott nog.

Apropå julklappar: ni tänker väl på att optimera presenterna till era telningar? Man kan ju inte bara ge bort klappar sådär hipp som happ, utan baktanke... Genom att välja rätt gåva kan ni ge glinen en karriärmässig hint i rätt riktning. Eftersom jag tänker att det kan vara praktiskt med en arkitekt och en läkare i familjen, så har jag inhandlat följande klappar:




Joråsåatte...

6 kommentarer:

Malinka sa...

Våra enda krav på julklappar till barnen är att

1) Inga jävla smådelar! Lego är typ undantaget. Fast de behöver inget mer.

2) Det ska vara saker som båda kan leka med, alternativt två likadana. Orkar inte bråk.

Vi lyckas väl sisådär med detta. Särskilt som de huvudsakliga givarna (släkten) inte alls bryr sig om det. SUCK!

Kajsa sa...

Malinka: Smådelar. Tell me about it...

Frågan om att båda ska kunna leka med grejerna är dock ingen issue här hos oss. Storebror leker bara med lego eller ritar, och lillasyster skrotar omkring, hon är inte så mycket för prylar. Fast hon är fascinerad av kroppen - därav dockan!

Barfotsgatan sa...

Vilken härlig docka. Var hittar man sådana?
//Anna

Kajsa sa...

BFG: Finns här: http://www.boinkstore.com/sv/produkter/boink-lek/lek-lar/erwin-the-little-patient-sigikid.html
Jag passerar den där butiken på väg hem från jobbet varje dag, men de har en webbshop också. Dyr frakt dock...

Annika sa...

Legot, är det från Legos hemsida, tro?

Kajsa sa...

Annika: Det har jag köpt på dodde.se, en bra och billig leksaksaffär på nätet.