fredag 25 november 2011

En sån kväll

Grannarna tillika vännerna ställde in kvällens middag på grund av kräksjuka. Hu. Men kvällen här hemma i radhuset blev alldeles utmärkt fin ändå. Inte minst eftersom maken hade den goda smaken att komma hem med en rejäl bit smörgåstårta från Hötorgshallen. Addera lite petit chablis, soffmys med barnen, David Bowie på Spotify, ett varmt bad och snart säsongens första På spåret, så förstår ni att jag inte har mycket att klaga på.

Jag har det så bra. Och jag är så innerligt tacksam. Tack!

4 kommentarer:

Annika sa...

Fick du mitt mail med receptet? Misstnker att det kanske är en gammal Hotmail-adress som du inte kollar dagligen?

Kajsa sa...

Annika: Å, jag fick det, jag fick det! :-D Har inte hunnit skriva och tacka, men TACK! Det var supergott. Nå, barnen i sällskapet tyckte att lingonen var för syrliga, men vi andra tyckte kombinationen var alldeles perfekt. Och så vackert. Jag kompletterade varje pannacotta med en solrossnitt enligt systrarna Eiselmanns recept, som kolasnittar med solrosfrön i.

Mums.

Och stort stort tack för att jag fick provköra receptet! :-)

Annika sa...

Å, så kul! Det gläder mig verkligen! Samma reaktion från barnen här hemma, för övrigt. Själv tycker jag att panna cotta alltid behöver ett syrligt täcke. Men, jag ska skriva in i det slutligltiga receptet att man, om man så vill, kan söta den trevliga lingondrickan lite extra.

Tack själv - kul med en testpilot! Vem vet, jag kanske konsulterar dig i detta ärende igen ;-)?

Kajsa sa...

Annika: Jag håller med dig om syran, annars blir pannacotta liksom bara... kokt grädde.

Och whenever you need a test pilot, you know where to look!