torsdag 17 november 2011

Du och jag, Martin

Idag har jag varit på kurs. Coachande ledarskap har stått på programmet. Givande och väldigt roligt. Och ansträngande - jag är redo att falla i koma vilken sekund som helst. Men jag ser fram emot morgondagen: då blir det feedbackträning för hela slanten.

När kursen började i morse hade jag lite svårt att koncentrera mig. Kursledaren var så himla lik någon, och jag kunde för mitt liv inte komma på vem det var. My god, så irriterande! Precis före lunch trillade dock polletten ner, och det slog mig att hon ju är en kvinnlig karbonkopia av Martin Gore. Inte illa, att se ut som en riktig musiklegend och synthikon! Och tänk så praktiskt när man ska på maskerad: lite kajal, svart nagellack och ett par lädershorts bara så är looken kirrad. Det är väl möjligen frisyren som skulle kunna ställa till det då, om man inte har lust att snagga sig för den goda sakens skull dårå.

2 kommentarer:

Nipe sa...

Men det kan ju bli lite svårt att få till taniga, engelskt vita och manligt håriga ben till shortsen kanske;)

Kajsa sa...

Nipe: Ha ha, det skulle jag lätt fixa! :-)