måndag 9 mars 2009

Hemma igen!

Efter en kanonhelg i Malmö. Regn och rusk kunde inte stoppa maken och mig i jakten på vårkläder, god mat, musikalupplevelser och inte minst lugn och ro. Badkar på hotellrummet, bara en sån sak. En nedriven elledning i Hässleholm höll på att stoppa vår hemresa dock, men det löste sig efter viss dramatik. Berättar imorgon.

Men en lärdom: det går ju knappt att klara sig utan uppkoppling på en sån här resa. Visst, det fanns en uppkopplad dator i hotellets lobby. Men där kan man ju inte sitta och hänga! Vi måste modernisera vårt mobilinnehav. Pronto. Jag kan i och för sig surfa på jobbmobilen, men det är inte riktigt meningen att surftaxan ska ticka på när jag har semester och bara vill kolla adressen till den där italienska restaurangen vi bokat bord på. Gott så för övrigt, jag är ju skattefinansierad - det förpliktigar!

Update: En lärdom till. När du har varit ledig på riktigt, det vill säga utan att läsa jobbmejlen i mobilen, i några dagar. Gå då inte, jag upprepar inte, in och kolla mejlen när du kommer hem på kvällen. Risken finns att du omgående utvecklar en lätt magkatarr. Aj.

6 kommentarer:

Editor sa...

Vad kul ni hade trevligt! Vi var på Ceder i söndags sen-eftermiddag: de har bytt ägare och det är inte alls lika bra som jag minns det när jag skrev mina tips! Gick ni dit?

cruella sa...

Badkar är ett absolut måste på hotell!

Anna sa...

Det låter som en riktigt härlig helg!

Vilket hotell bodde ni på?

Kajsa sa...

Caroline: Nej, Ceder hann vi inte med. Men flera av dina butikstips, bl a dem kring Davidshalls torg. Barnen fick presenter från Lollopard. Efter tips från Jesus Christ himself (ja, eller Ola dårå) åt vi middag på Epikuré. Riktigt, riktigt god pasta!

Cruella: Oh yes!

Anna: Vi bodde på Mäster Johan. Mycket bra! Stora rum med lite charmigare inredning än den vanliga standardvarianten, stort badrum, bra belysning och super frukostbuffé. Bra läge, över huvud taget var det lyxigt att ha allt på gångavstånd.

Anna sa...

Jag har arbetat inom resebranschen, i Malmö, så jag var bara nyfiken. Det är ett trevligt hotell!

Kajsa sa...

Anna: Aha. Då hade jag kunnat konsultera dig innan hotellvalet... Tur det blev bra ändå!