torsdag 12 mars 2009

Vardagsbestyr

Veckomatsedeln klar. Vad tycks? Själv är jag mest sugen på rödingen som är ett oprövat recept som låter himla gott. Och till pannacottan får jag användning för den överblivna blossa-årgångsglöggen.

Onsdag: laxbulgur med avokado, apelsin, rödlök och limedressing
Torsdag: lasagne med rostad paprika och keso, sallad
Fredag: kycklingtortillas med tillbehör
Lördag: bortbjudna på middag
Söndag: fisk under frasigt täcke med rotfruktsmos
Måndag: spenat- och laxfyllda pastarullar, wokade grönsaker
Tisdag: skinksoppa med curry (en gammal 80-talsklassiker), råkostsallad
Onsdag: makaronipudding, rårivna morötter
Torsdag: stekt sejfilé med ugnsrostade rotfrukter och tsatsiki
Fredag: tacos med tillbehör
Lördag: Halstrad röding med pepparrotssmörsås och potatis- och jordärtskockspuré, pannacotta med hjortrongelé
Söndag: Fannys örtkyckling i ugn

5 kommentarer:

Editor sa...

Smaskens. Jag kommer till onsdagsmiddagen, då ska jag till Stockholm :)

Kajsa sa...

Caroline: Osis att det inte blir något mer glamouröst än makaronipudding... ;-)

Kajsa sa...

Åh, kom och laga mat hemma hos oss (allt utom skinksoppan, tack)! ;)

Kajsa sa...

Kajsa: Fast den är jättegod! Tyckte jag i alla fall då, på 80-talet när creme fraichen var ny. Vi får se om den håller...

Petra sa...

Å, vad jag gillar dina listor. Vad består det frasiga täcket av? Rotfruktsmos är det inte det samma som rotmos (undrar jag skeptiskt ;)?