fredag 16 december 2011

Sifferstatus

Antal barn med vinterkräksjuka på lillasysters dagis: 7
Antal förkylda kollegor på jobbet: 5. Inklusive mig då.
Antal gånger jag har snutit mig hittills idag: minst 15
Antal knop jag kommer att göra idag: inte många...
Antal koppar te jag har druckit hittills: 4
Antal gigantiska lyftkranar jag ser från mitt skrivbord på jobbet: 19 (varav en har en julgran i toppen)
Antal personer på plats i det stora kontorslandskapet på jobbet: 3 (inklusive mig, rätt ödsligt alltså)
Antal koppar te jag lär behöva för att komma igenom den här förkylda dagen: ungefär hur många som helst...

Ha en fin fredag!

Update:
Antal gånger jag somnade i soffan på jobbet: 1
Antal hostanfall jag fick hos frissan, så luften försvann och tårarna sprutade: 1
Antal gånger jag somnade på tunnelbanan på väg hem från frissan: 1
Antal minuter det är kvar innan jag går och lägger mig: 0. Jag ligger redan. Klockan 19.20. Suck.

Inga kommentarer: