torsdag 8 december 2011

Var kommer alla nya läsare ifrån?

Det är vad jag skulle vilja veta.

Och jag vet - ingen brukar svara på såna här förfrågningar. Men ändå. Snälla söta ni, ni kan väl skriva en liten kommentar till det här inlägget. Och säga hej, liksom. Och kanske något pyttelite om vilka ni är.

Och det gäller även er som känner mig, mind you.
Jag vet nog att ni smyger omkring här ibland.

Update: Men hörni, det här var ju kul. Tack till alla er som sagt hej! Och till er andra: det är såklart helt okej att smyga in helt utan att lämna några spår efter sig. Gudarna ska veta att jag gör det på en massa fina bloggar där ute.

28 kommentarer:

Anonym sa...

Jag erkänner. Jag är en av dom som smyger omkring hos dig ibland. Men det är för att du skriver fint som snus. Och jag kommer liksom inte på något bra att säga. Men jag är från Skåne. En sambo. Ett barn. En hund. Ett hus. Ingen blogg. Hej!

Kajsa sa...

Hej hej anonym! Vad roligt att du smyger runt här, det får man ju göra. Gudarna ska veta att jag gör detsamma på en massa bloggar där jag inte kommenterar. :-)

Cina sa...

Hej-hej! Ja, mig känner du ju...
Kram!

Anonym sa...

Hej,

Ytterligare en som smyger runt... Tycker du skriver så inspirerande och ärligt.
Vem är jag?
Fru, 35+, mamma till 3-årig dotter, husägare, f.d. abetsnarkoman som jobbar mig tillbaka efter att ha sprungit rakt in i väggen...
Tack för besöket, kommer gärna åter snart igen!
// S

Anette sa...

Hej kamrat! Jag läser mer än gärna dina kloka, tänkvärda, inspirerande, ärliga inlägg. Åsså får jag ju liksom höra lite hur du och familjen har det mellan gångerna vi ses. Heja dig till 90% förresten. Tänkte göra dig sällskap med mera ledigt framöver hoppas jag... Kram på er!

sofia sa...

Sofia här, radhusvän från Söder om stan. Idag soffläge, imorgon julfest för 600 pers som har roddat med sedan i april...Gillar bloggen och vilken dag som helst ska jag posta din bok!!! kram

Nipe sa...

Jag är här för jämnan känns det som, men jag gillar dina radhustankar väldigt mycket. Vad kan man säga om mig då? Tja, har man och två barn, bor i hus med alldeles förskräckligt för stor trädgård till. Huset står i en liten sketen håla i Blekinge, men jag är smålänning egentligen. Gillar att vimsa runt i skogen med karta och kompass och längtar efter skidsäsongen. Hej hopp!

Kajsa sa...

Hej där fina Cina, ja dig känner jag ju! När börjar du nya jobbet?

Barfotsgatan sa...

Och så jag! Tja; västkust, Kungälv, pedagog, 35+, småbarnsmorsa, resande man, renoveringskaos, bloggknarkare every day! kram

Kajsa sa...

Anonym: Åh, beröm - roligt! :-) Och roligt att du är här. Hoppas det går bra med återhämtningen, jag vet hur det känns att köra in i väggen. Sköt om dig!

Anette: Hej fina du, ja jag är så tacksam över att kunna jobba lite mindre. Låt dig inspireras! :-)

Live från radhuset sa...

Hej Kajsa! Ja jag vet inte vem som hittade vem först, men nu hänger jag här titt som tätt. Gillar verkligen ditt sätt att skriva och har redan hunnit skratta mig ur soffan flertalet gånger. Samt läst om mer allvarsamma och rakt ärliga händelser i ditt liv. Sånt gillar jag även om jag själv inte vågar lika mycket. Än.

Och ja, den lokala julmarknaden var sjukt tråkig. Stickar du? Så att vi kanske kan hjälpa till tills nästa år menar jag. :)
Vi ses.
Katarina

Kajsa sa...

Sofia: Hoppas festen blir kanonbra!

Nipe: Idag har vi fått snö - är det vitt hos er?

Kajsa sa...

Barfotsgatan: Bloggknarkare, aren't we all...? ;-)

Katarina: Kul att se dig här! Ha ha, tyvärr ingen stickning här...

Nipe sa...

Vitt hos oss? Nä, mer becksvart och regn, regn regn.

Mimmi sa...

Och här är jag, mamma till matbloggaren Limpan. Duger det som ledtråd

Karin sa...

Haha, klart man säger hej. Dina små vardagsfinurligheter förgyller min RSS-läsare. Tack för det :)
Trevlig helg!

Kajsa sa...

Mimmi: Oj, borde jag komma på vem du är? Hur som helst, kul att se dig!

Karin: Hej hej där Karin med din alldeles fantastiska blogg. Till alla er andra: har ni inte varit inne på Karins miljöblogg, så läs och låt er inspireras!

Anna sa...

Skånetös, 30-, blogglös pedagog som ofta njuter av dina finurliga och tänkvärda inlägg. Tack!

Kajsa sa...

Hej Anna - tack själv! :-)

Mimmi sa...

ok en till: mamma till bland andra matbloggaren Limpan. Och moderskänslor för många fler...

Cina sa...

Hej igen! Jag börjar det nya jobbet efter nyår. Känns spännande! Kommer troligen att arbeta 80% och vara ledig onsdag. Tror jag aldrig mer vill arbeta heltid... Jag vill ju hinna leva också ;-)
Kramar

Kajsa sa...

Mimmi: Alltså, jag fattar ingenting. Borde jag?

Cina: Vilken härlig nystart. Och 80 procent låter ju helt perfekt.

Heson sa...

Hej hej!
Ja jag är ju här titt som tätt jag också. Gillar dina Radhustankar helt enkelt. Roligt, underfundigt, allvarsamt och vardagligt i en härlig blandning.

Kajsa sa...

Hej hej Heson och tack för dina fina ord!

Unknown sa...

Hej Kajsa! Jag är 30 plus, mammaledig med 2 små töser, nyligen hitflyttad från Montreal, Kanada och jag tittar in och myser här titt som tätt. Bloggar själv på www.envarmlandstosimontreal.blogspot.com

Jag hittade din blogg via underbara åretruntparadiset :). Hej!

Kajsa sa...

Hej hej Karin, jag såg nyss din kommentar på min andra blogg. Roligt se dig här - välkommen! Och är det möjligen så att du känner min fina syster? :-)

Unknown sa...

Ja, jag känner din fina syster :). Bl a sjöng vi ihop i den eminenta "svensk kören" i Montreal ;).

Kajsa sa...

Karin: Vad kul! :-)