onsdag 30 december 2009

Det är mörkt nu, men det blir ljusare igen

Jag märker att jag är lite lätt gnällig här på bloggen just nu. Och här kommer ett gnällinlägg till. F'låt mig är ni snälla, jag räknar med att gladare tongångar ska infinna sig i takt med att solen återvänder. Eller kanske när jag har avnjutit 2010 års första semla?

Till dess konstaterar jag att jag håller med Alex Schulman den här gången. Även om jag sällan är överförfriskad på stora nyårspartaj nuförtiden, så är det något med årets sista firande som ger mig ångest.

Nyår suger.

4 kommentarer:

Kajsa sa...

Jag håller inte med, men skit i det. Gott nytt år på dig!

Kajsa sa...

Kajsa: Härligt att höra! Och vem vet, imorgon kanske jag blir överbevisad... Gott nytt år!

cruella sa...

Den sortens firande behöver man ju inte gå på (hey, Schulman, tacka nej!) och så är han dum som ångestar över 2009 när han fått barn och allt. Vaddå ett år närmare sin egen död blabla? Lika kokett som vanligt. Usch.

Kajsa sa...

Cruella: Fast näe, den där känslan lyckas man inte nödvändigtvis hålla borta genom att undvika de stora festerna, kan jag tala om. Den kan krypa sig på även under den mest stillsamma lilla middag.

Nej något nyårsfan blir jag aldrig. Mellandagar däremot - fler såna till folket tack!