måndag 14 december 2009

Vita tak


Så kom den då äntligen till huvudstaden, snön. Och med den kom julstämningen: jag sitter vid skrivbordet och nynnar på julsånger och längtar efter glögg. Efter jobbet blir det julpyssel light med barnen.

Annat var det i lördags. Stresstankarna höll mig vaken halva natten tills jag bara kunde gråta. Nu ser jag mållinjen - bara fyra arbetsdagar kvar - och veckan är späckad med roliga aktiviteter (julfest på jobbet, trevliga lunchdejter och lite annat smått och gott). Det ska nog gå vägen det här!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina bilder du kan ta från ditt jobb. själv har jag utsikt mot en bakgård med soptunnor.
Maken.

Kajsa sa...

Maken: Jo, det är fint. Du, å andra sidan, får champagne och presentkort på NK i bonus och frotterar dig med kändisar och kungligheter, minsann... Olika falla ödets lotter.