måndag 2 januari 2012

2012 och ett slags löfte

Vet ni. Ikväll gör det inte ont när jag sväljer. Det är första gången på tre veckor så det är banne mig på tiden.

Snart kanske jag till och med kan lyfta ur soffan och faktiskt motionera i stället för att ligga här och läsa träningsbloggar (och äta glass...). För det är nog så, att jag faktiskt behöver avge ett klassiskt träna-mer-äta-bättre-ta-hand-om-mig-själv-nyårslöfte i år. Jag blir inte yngre och det jag äter har en tendens att liksom fastna på kroppen numera. Ytterst irriterande. Det hände mig aldrig förut. Men framför allt vill jag bli piggare och starkare.

Ni kommer inte att få se någon mirakulös livsstilsförändring här på bloggen, men jag ska jobba stenhårt för att skala bort onödiga onyttigheter, röra mig mer och träna styrka. Eftersom jag fortfarande är förkyld och har semester så mjukstartar jag bara den här veckan. Men på måndag smäller det. Wish me luck!

Inga kommentarer: