tisdag 24 januari 2012

En sån där dag

Ni vet såna dagar när man bara känner sig ful och fel? När kläderna glipar och skorna klämmer, håret risar sig och naglarna spricker (och nagelfilen är kvar hemma)? När nyponros inte direkt är synonymen som dyker upp i huvudet när man ser sig själv i spegeln? En sån dag har jag idag. Längtar bara efter att komma hem, kasta mig i badet och hoppa i myskläderna. Och efter en semla dårå. Inte för att den skulle hjälpa mot de glipande kläderna, direkt. Men ändå.

4 kommentarer:

Nipe sa...

Nä, det där känner inte jag igen alls. Nån sån dag har jag nog aldrig haft ;)
För tredje jobbdagen i rad har jag sminkat mig på jobbtoan först vid lunchtid. Nyponros sa du ?

Kajsa sa...

Nipe: ;-) Inte många nyponrosor i det här ruggiga landet såhär i januari, gissar jag...

Åretruntparadiset sa...

Många sådana dagar i januari, I must say.

Kajsa sa...

ÅRP: Indeed.