onsdag 4 januari 2012

Migrän som konst?

Om det är någon av er som undrar hur det är att ha migrän med aura, så kan ni titta på konstverket nedan. Exakt så börjar det för mig; det som finns i mitten av synfältet försvinner bakom flimrande grafiska figurer. Den flimrande punkten växer och efter en liten stund ser jag knappt något alls.

Jag mår fysiskt illa bara av att titta på illustrationen, och kan inte för mitt liv förstå hur någon skulle kunna tänkas vilja ha den på väggen. Flickan är vackert tecknad, men de där cirklarna förstör allt för mig. Ni som eventuellt tycker annorlunda hittar illustrationen här.

2 kommentarer:

Barfotsgatan sa...

Får sådan där emellanåt...flimmer. Händer väldigt sällan men ALLTID när jag känner mig extra ledig. Som igår när ungarna åkt till svärisarna och jag precis planerade att åka till stan för att bara unna mig att strosa runt en stund...då minsann. Exakt som på bilden! Hemskt obehagligt.

Kajsa sa...

BFG: Det låter som att du har ögonmigrän, om flimret inte följs av huvudvärk vill säga. Då får man bara synrubbningarna (vilket är nog så obehagligt). Klassiskt också att det kommer när man slappnar av. Hu! Men tur ändå om du slipper illamåendet, huvudvärken och känsligheten för ljud och ljus som kan följa. Vidrigt.