onsdag 11 januari 2012

Dagens träning


Charmigt rum, va? Här spenderade jag en knapp timme i eftermiddags. Det är träningsrummet som hör till huset där jag jobbar. Mysfaktor noll, men eftersom min avdelning sitter en kvart från arbetsplatsens galet fina personalgym, så fick det duga idag.

Jag körde Olgas sommarpass och ungefär hälften av det här magpasset. Dessutom lite rodd och en gnutta hopprep. Det räckte gott och väl, jag var svettig och matt efteråt. Egentligen finns här det mesta man behöver: roddmaskin, cykel, boxboll, fria vikter, kettlebells, mattor, pilatesbollar, ringar, stänger att hänga ifrån och så vidare. Bara jag har med mig ett färdigt program, så kan jag nog uträtta storverk där nere i källaren. Och bra träningsprogram finns det ju gott om på nätet. Plus ett par på väggen i träningslokalen.

Fast det är rätt läskigt där nere. Tyst, ödsligt och lite utsatt känns det. Enda grannen är parkeringsgaraget. Jag skulle definitivt inte hänga där på kvällstid - hu!

Inga kommentarer: