onsdag 4 januari 2012

Saker jag oroar mig över...

...när man inte kan sova och klockan närmar sig halv tre på natten:
  • att listerna inte har kommit upp sen vi la nya golv i arbetsrummet
  • att vi lovat storebror nytt golv i hans rum men har svårt att få det lagt
  • att jag är alldeles för dålig på att höra av mig till fina vänner
  • att jag börjar jobba på måndag
  • att jag inte har någon lust att börja jobba på måndag
  • att jag borde jobba lite innan måndag eftersom jag var sjuk veckan före jul och har en viktig workshop att förbereda
  • att jag borde ha gått igenom alla mina pensionsförsäkringar
  • att det inte alls ser bra ut med klimatförändringarna här på vår enda jord
  • att vi inte har anmält lillasyster till dansen i vår
  • att storebror inte har lärt sig simma än
  • att vi inte har lärt oss alla funktioner på den nya tvn
  • att vi inte har börjat planera inför vår NYC-resa som närmar sig med stormsteg.

Av de tretton punkterna på listan ovan är det ungefär en som känns värd att oroa sig över även på dagtid. Vad är det med nattliga tankar?

7 kommentarer:

Malinka sa...

Jag antar att det är tv:ns funktioner du oroar dig över på dagarna. ;-)

Kajsa sa...

Malinka: Japp - hur SKA det gå? ;-)

Editor sa...

Det är juljetlag, jag har det. Kan inte heller sova på natten. Och dessa småorosaker som stör. Men som tur är så krymper problemen i dagsljus och en del löser sig.
Kram

Kajsa sa...

Å tack Caroline, som alltid skönt att inte vara ensam om nojor. Kram!

Barfotsgatan sa...

Skriv en lista! Det gör jag. Då lämnar de där sakerna liksom hjärnan och hamnar på ett papper istället och kan där irra runt bäst de vill. Tycker det funkar bäst. Och sedan att få stryka över då man gått i mål är en fantastisk känsla. Vår lista är alltid väldigt lång. Usch, för lång! Mitt enda råd är att göra en sak i taget. Färdigt innan nästa tas tag i. Annars ligger man där och lipar och kan inte sova sedan...iallafall jag! kram

Kajsa sa...

BFG: Ja, tanken har slagit mig. Har du papper och penna vid sängkanten alltså? Och du, vår lista är också lång (eller vore om den fanns på papper...). Det där med pensionsförsäkringarna t ex har nog stått med där i ett par tre år vid det här laget. Suck.

Barfotsgatan sa...

Jäpp, i lådan i sängbordet. Alltid redo! Och du det där med pensionsförsäkringar...har stått på min lista i snart 6 år. Så länge har det säkert inte stått på din. Kommer stå kvar på min lista ett bra tag till, var så säker! ;-)