lördag 4 augusti 2012

Aj

En djävulsk huvudvärk har tagit över min kropp. Där fick jag för mitt belåtna inlägg om asketiska augusti... Kan det bero på sockerstoppet, månntro? Jobbigt sötsugen är jag också. Och sur.

Update: Och när sen huvudvärken börjar släppa. Utan att jag hemfallit åt sötsaker, eller cola som annars brukar vara det enda som hjälper när jag får den här sortens galna spänningshuvudvärk. Vilken seger! I stället för sött blev det några jordgubbar med kesella och mandlar till mellis. Till middag åt jag grillad lax med ett lass stekt broccoli, blomkål och vitkål. En klick bearnaisesås till det, riktigt gott. Tror jag ska gå ut i trädgården och plocka mig några körsbär till dessert. (Och jag lovar, jag kommer inte att redovisa allt jag äter för er, även om ni säkert får stå ut med en och annan matrapport.)

3 kommentarer:

Live från radhuset sa...

Aj. Bra kämpat där och inte falla för sötsakerna. Frukt och mandlar ska jag se till att alltid ha hemma framöver och att INTE alls ha chokladkakor i kylen som bara ligger där och liksom brinner.

Snygg mixer! Måste kolla in den.

Åretruntparadiset sa...

Bra jobbat! Saknar vår mixer som gått sönder, det är en underbar tingest. Det blir ingen asketisk augusti för mig men kanske späkt september?

Kajsa sa...

Live från radhuset: Visst är den snygg, mixern. Fick tipset på Chez Larssons blogg, et voila - här är den nu!

ÅRP: Späkt september, varför inte? Eller sunda september, låter lite snällare...