onsdag 1 augusti 2012

Lugnt på jobbet var det ja

Vad har du på dig? Ljusblå vida jeans från Åhléns, ljusblå silkeskofta från Banana Republic, stor prickig sjal från Åhléns och naturfärgade platta sandaler.

Hur mår du? Bra, om än lite uttråkad.

Vad önskar du just nu? Att det ska bli helg, jag har en massa att stå i därhemma! Bland annat att fixa och rensa i ett antal skåp, kolla på film, springa, laga nyttiga, goda matlådor och läsa bra böcker. Bara viktiga saker alltså.

Vad har du ätit idag? Frukost bestående av lättfil med färska hallon, jordgubbar, banan och hemgjord müsli, ett kokt ägg, en halv grapefrukt, te. På förmiddagen här på jobbet blev det en grov fullkornsmacka med ost, lite paprika och några jordgubbar. Till lunch blir det tomat- och mozarellasallad med basilika och så kallrökt lax, paprika, jordgubbar och avokado.

Vad ska du göra imorrn? Jobbejobbejobbe.

Och på söndag? Lata mig så mycket jag bara kan, och fixa lite därhemma.

Vem saknar du? Barnen jösses BARNEN som är hos farmor i Småland.

Senaste köp? En byrå, en lampa och några glas på Ikea.

Vad skrattade du senast åt? Maken. "GÖTEBOOOOORG!"

Vad grät du senast åt? Att det är så tomt här hemma utan barnen.

Vem sov du senast med? Maken.

Vad läser du just nu? Lärjungen av Rosenfelt & nån annan. Seriemördardeckare.

Senast sedda film? The amazing spiderman på bio med storebror.

Vilken svordom använder du mest? Jävlar och fan skulle jag tro.

Vem var den senaste som ringde dig? Min vän Annika.

Har du dejtat någon av en annan religion? Tror jag inte.

Senast 3 inkomna sms? Från maken, synsam och HM.

Vad stod det i ditt senaste skickade sms? "Kedjeavhopp på väg till jobbet idag, men jag fixade dit den igen."

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Svenska och litteratur.

Vilken är din favoritfrukt? Grapefrukt.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Jennie Garth, dronning Margrethe.

Vad är du rädd för? Jag är jätterädd. För att bli avslöjad som en bluff, att vara utanför, att bli allvarligt sjuk och en massa andra saker.

En person du tycker är snygg? Matthew Gray Gubler står ju högst på listan om vi pratar om kända personer.

Blir du lätt svartsjuk? Inte särskilt.

Din favoritkaraktär ur en serie? Alltså det ÄR något alldeles speciellt med Nicky Grant (Chloe Sevigny) i Big love.

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten? Syrran tror jag, det handlade om nycklar till landet.

Vilket språk hade du velat lära dig? Spanska. Och mer italienska.

Vad för sorts killar faller du för? Fina såna såklart.

Vart vill du åka just nu? Hem? Eller till New York kanske, vill ta fler bitar ur äpplet ju.

Vad önskar du dig i födelsedagspresent? Skickade just önskelistan till maken. Den innehåller bl a diverse oglamourösa cykelrelaterade saker, böcker, prenumerationer och annat smått och gott.

Inga kommentarer: