onsdag 15 augusti 2012

Otippad succé

Jag var skeptisk till en början, det ska jag erkänna. Men när jag väl smakade de sunda chokladbollarna ur Råsmart så blev jag överraskad. Och övertygad - de var ju supergoda. Rätt och slätt delikata! Lillasyster, kusin I och syster tyckte detsamma. Storebror vägrade smaka, han såg när jag lagade dem...

Råsmarta chokladbollar (blir cirka tio små bollar)
100 g urkärnade dadlar
2 msk kokosfett (jag tog smör)
1-2 msk kakao
1/2 dl havregryn
2 msk vatten
lite snabbkaffepulver
1 dl kokos att rulla bollarna i

Jag vet, det låter inget vidare. Men låt dig inte avskräckas! Mixa allt i matberedare (ej mixer) till en slät massa. Rulla bollarna i kokos. Förvara i kylskåp. Avnjut sedan, gärna tillsammans med ett glas iskall mjölk. Mums!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Aha. Ska absolut provas (choklad freak som jag är).

Kajsa sa...

Absolut värt att prova!