tisdag 8 januari 2013

Andra dan på jobbet...

...och där var migränen tillbaka.

4 kommentarer:

cruella sa...

Så vidrigt jobbigt. Har du koll på vad som utlöser din migrän och är det alltid migrän? Kan det börja som spänningshuvudvärk och stanna där eller utvecklas till migrän?

Hur som helst, en bekant till mig som dragits med huvudvärk i närmare 20 år gick för några dagar sedan till en kraniosakralterapeut - känner du till? Jag är inte alls hemma på alternativmedicin och inte A heller, men hon blev av med två veckors sprängande huvudvärk på en session...

Här är en länk om du är intresserad: http://www.spangafriskvard.se/. Ming var hon hos.

Ingela sa...

Inte kul - jag har lite samma lika men med spänningshuvudvärk... Hade ett uppehåll efter en veckas julledigt och kunde njuta av en hel vecka utan huvudvärk men redan på min första jobbdag igår smög sig huvudvärken tillbaka... Trivs ju hur bra som helst och har ingen hög stressnivå så jag börjar nästan tro att det är dålig luft eller nåt på jobbet. Och så ska jag komma igång ordentligt med min träning igen nu efter en månads ofrivilligt uppehåll, för mig är joggingturer den bästa huvudvärksmedicinen!

Låter spännande med kranioskralterapeut som nämns ovan, skulle gärna höra mer om det!

cruella sa...

Jag vet nästan ingenting, mer än att A, som är en sansad person med breda erfarenheter av vård- och omsorgssektorn var mycket positiv. Sedan löste jag på hemsidan jag angav, och googlade. Terapin är lätt och varsam och bygger på osteopater, alltså läran om benen i kroppen och dess ställningar. Även skallen består ju av flera ben som i sin tur kopplar till nacke, ryggrad och vidare. Väldigt intressant som sagt.

Kajsa sa...

Cruella: Förr började det alltid klassiskt med aura och allt, men nu kan det börja som spänningshuvudvärk, som aldrig släpper utan blir migrän. Vidrigt.

Tack för tipset om behandlingen, jag ska läsa på även om jag i grunden är en skeptiker när det gäller alternativa metoder - präglad som jag är av åren på Den Stora Myndigheten på vårdområdet.

Ingela: Visst är det märkligt att huvudvärken kommer när jobbet börjar, även när man varken är stressad eller orolig. Jag hann gå på ett crosstrainingpass innan värken slog till, och idag joggade jag en runda - så himla skönt!