måndag 7 januari 2013

Nyårslöften?

I så fall vill jag tipsa om vad som måste vara världens bästa träningsapp: Nike Training Club. Användarvänlig, effektiv, snygg och mångsidig.


Du väljer träningspass utifrån vad du vill uppnå (styrka, viktminskning, bygga muskler, toning) och utifrån din nivå (nybörjare, medel, avancerat). Du kan också välja program som fokuserar på särskilda områden som mage eller rygg. Övningarna är mestadels av typen funktionell träning och allt du behöver är en matta, vikter och en medicinboll (det har jag ingen men det går bra att köra utan). Programmen är runt en halvtimme och varje övning finns väl beskriven med foto och rörlig bild.

Jag har kört NTC på SATS, vilket förstås underlättar eftersom det gjort mig van vid många av övningarna, men eftersom övningarna är så väl illustrerade så rekommenderar jag appen till vem som helst. Min träningsovane make orkade igenom ett halvt pass innan han föll samman i en svettig hög på golvet... ;)

Och bäst av allt, appen är gratis. Inga ursäkter med andra ord - bara att köra igång!

2 kommentarer:

Ingela sa...

Tack för tips - nu ligger appen i min telefon och väntar på torsdagens träningspass (imorgon står simning på schemat)! Perfekt nu när vi ska göra hemmagym i källaren att ha ett program att träna efter, jag blir så ostrukturerad när jag tränar hemma annars.

Kajsa sa...

Ingela: Heja dig! Berätta gärna vad du tycker om appen.