onsdag 30 januari 2013

Kajsa krossar (maken)

Planeringsdag med staben idag. Jag stod emot förmiddagens kanelbulle och eftermiddagens wienerbröd, käkade keso med frukt och nötter till mellis i stället. Fint.

Lunchen lämnade dock en hel del att önska, något slags geggig paellavariant med massa snabba kolhydrater och på tok för lite protein gjorde mig knappt ens mätt. Alltså var jag både grinig och hungrig när jag kom hem från jobbet, och dessutom var crosstrainingpasset jag tänkt gå på fullbokat. Surt.

Men nu är jag glad igen. För jag har kört ett rejält pass tabata-intervaller - med maken, kors i taket! Låt mig bara säga att det märks vem av oss som tränar regelbundet. ;)

Så här såg upplägget ut:

  • Benböj
  • Russian twists med viktplatta
  • Sumo squats med press
  • plank walk
  • utfall (nästa gång lägger vi till bicepscurl)
  • around the world
  • burpees.

Svettigt, tungt och härligt!

Imorgon drar jag till Östersund för jobb i två dagar. Där finns det goda krämbullar, har jag hört. Ska provas. För på fredag är det faktiskt februari, govänner. Ny månad, nya regler. Och reglerna för februari återkommer jag till. Till dess: gonatt!

Inga kommentarer: