måndag 28 januari 2013

Trist dag

Nackspärr, sömnbrist efter en natt med mörkrädd dotter som sovit i princip mig, ingen träning och en kväll med småtjat och gnat gör ingen människa glad. Idag är en sådan där dag då jag bara ser högarna med prylar jag borde ha städat undan, papper jag borde ha sorterat, dammtussar jag borde ha sugit upp - men utan att orka ta tag i en enda liten sak. En sådan där dag då jag tänker på alla fotoböcker jag inte gjort, alla urvuxna barnkläder jag inte sorterat och alla hemmaprojekt jag inte avslutat - och då jag inbillar mig att alla andra hinner med allt tänkbart piff och fix. Och så är jag rent förbannat sugen på en semla.

Update: Tänk vad en god natts sömn kan göra. Idag är jag som ny; utvilad, pigg och på gott humör. Träningsskorna är nedpackade och det blir ABSolution på lunchen (ser plågsamt ut...). Redan igår kväll reflekterade jag för övrigt över hur mycket mer sällan jag har dåliga dagar numera. För det mesta mår jag bra helt enkelt. Och det är så skönt. Sömn, bra mat, inget socker och motion gör sitt till, liksom ett jobb som är helt enkelt kanon.

3 kommentarer:

cruella sa...

En sån dag äter jag verkligen en semla!

cruella sa...

Visst har jag pratat om Gretchen Rubin och The Happiness Project?

Kajsa sa...

Cruella: Ja! Men bra att du påminner mig om Rubins projekt och bok - jag har glömt att jag ju vill läsa. TAck!