måndag 24 november 2008

Enkäter är till för att stjälas

Den här gången snor jag från Petra:

DIN/DITT FÖRSTA:
Operation: bråck, när jag var pytteliten. Sen var det lugnt tills jag fick blindtarmsinflammation för 4,5 år sen. Det var MYCKET värre än att föda barn. Vilket jag hade gjort bara fyra veckor dessförinnan. Blä.
Piercing: Tog hål i båda öronen när jag var kanske tio? That’s it.
Sport: gymnastik och ridning
Husdjur: grodyngel? Sen en undulat som hette Karolina.
Konsert: när jag var liten såg vi en massa flöjtkonserter: Gunilla von Bahr, James Galway… Sen blev det nog Duran Duran och sen äntligen Depeche Mode.
Kärlek: The guy next door, när jag var kanske åtta.

JUST NU:
Äter du: inget, men frukosten bestod av grovt bröd med leverpastej och gurka, en halv grape och en skål a-fil med hemgjord müsli och frysta blåbär. Té till det.
Dricker du: inget
Lyssnar du på: småpratet ute i kontorslandskapet
Väntar du på: morgonfikat: att få cocoona lite i jobbets ärtgröna soffa
Har på du på dig: svarta lackskor av herrmodell, svarta smala brallor, vit topp med svart knappslå, svart kofta. Pärlor i öronen.

DIN FRAMTID:
Barn: är otroligt glad, tacksam och nöjd över de två jag har
Giftermål: är gift
Karriär: kommunikationsstrateg som just nu är ovanligt nöjd med mitt jobb. Jag brukar annars rastlöst hasta vidare efter ungefär två år.

VAD DU FÖREDRAR:
Kramar eller kyssar: Beror ju helt på vem föremålet för aktiviteterna är. Och på situationen.
Kortare eller längre: längresnygg mage eller snygga armar: svårt! Vill inte välja.
Busig eller lydig: Både och: lydig på ytan, men skenet bedrar…

HAR DU NÅGONSIN:
kysst en främling: Jadå.
Tappat bort glasögon/linser: Tappade en lins på krogen en gång, på det glada 90-talet. Jag hittade den och tryckte glatt in den igen. Åt rätt håll. Otroligt.
Brutit ett ben: Alla ben intakta so far. Fast i somras var jag säker på att jag hade brutit en tå.
Rymt hemifrån: Inte vad jag minns.
Röntgats: Ja, hjärnan. Den verkade OK.
Krossat någons hjärta: Joråsåatt…
Nobbat någon (som haft känslor för dig): Det har hänt.
Gråtit när någon dött: Ja.

TROR DU PÅ:
Kärlek vid första ögonkastet: Absolut. Jag såg makens rygg i en bokhandel en tidig morgon för femton år sen. Det räckte.
Gud: Nej, jag gör väl inte det.
Mirakel: Nej
Aliens: Såna som Sigourney Weaver slogs mot? Nej.
Magi: Nej.
Ett himmelrike: Nope.
Tomten: Nope.
Änglar: Inte det heller.
Transformers: Tror det bor en sån i storebrors billåda.

BLANDAT:
Är du kär i någon? Kär och kär, älskar maken det gör jag men just nu är jag lite arg på honom och kanske inte precis kär.
Önskar du att du bodde någon annanstans? Nej, det kan jag inte påstå. Är kär i mitt lilla radhus. (Se där, jag är visst kär trots allt...)
Tycker andra att du är attraktiv? Svårt för mig att veta.
Dricker du? Inte särskilt mycket. Och tur är väl det, med mina gener.
Använder du droger? Aldrig gjort, lär aldrig göra.
Vilket schampo använder du? En gul flaska, vad katten heter den? Borde köpa något bättre.
Vilken parfym använder du? Har just uppgraderat mitt parfymförråd. Marc Jacobs by Marc Jacobs, Be delicious av Donna Karan och Stella av Stella Mc Cartney bor där.
Vad är du rädd för? Klimatförändringar, att något ont ska hända mina barn. Döden.
Gillar du att tvätta? Det är helt ok. Att stryka däremot är snudd på det värsta jag vet.

Inga kommentarer: