tisdag 18 november 2008

Slutsockrat

OK. Nu kör vi:

Inget snask förrän det är dags för det hemgjorda julgodiset.

Wish me luck.

Update: Ett förtydligande av reglerna är nog på sin plats. I min värld är snask = godis. Bakverk och desserter är inte snask och således fortfarande OK. (Vad vore väl december utan en skiva saffrans-kalaskrans från Boullans konditori i Sumpan? Blott intet, I tell you.) Varken bakverk eller desserter dyker å andra sidan upp särskilt ofta i min vardag, så det är inget stort problem. Slentriansnask däremot finns det en hel del av. Ni vet, sånt där man stoppar i sig utan att egentligen njuta, bara för att det finns där framför näsan. Nu ska det bort! Och hemgjort julgodis äter vi inte förrän tidigast ett par dagar före julafton. Så vad det handlar om är godisstopp i drygt en månad. Det borde väl gå!? Lova att ni hejar på mig.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Bravo! då är vi två som kan stötta varandra och det smakar bättre med julgodiset sen.
M

smultron sa...

Men...är det inte dags för det väldigt snart...kanske... ;)

Sara sa...

Good luck!

Jag håller mig också just nu, för det mesta. Men på lördagarna bakar jag kakor och köper choklad. Och äter.

Och jag längtar efter julgodiset. Och jag tror som Smultron, att det är snart dags!

Solrosfrö sa...

Heja!

Kajsa sa...

Vilken bra tanke! Lycka till. Kanske skulle haka på.. men det är så många kalas och grejor på helgerna.

Kajsa sa...

Smultron: Nej, precis! ;-) Det gäller att ta små steg i taget... Och julgodiset åker inte fram förrän dagen före julafton. Så det blir ett hyfsat godisstopp i alla fall.

Åretruntparadiset sa...

Men alltså. Som vad räknas den här tårtan, om man får fråga:
"Xanté D'or
Vete-Kattens klassiker i ny tappning,
Mjölkchokladmousse med karamelliserad honung, Tryffel gjord på mörkchoklad, smaksatt med Xanté, finns mellan två bottnar av mandel och choklad. Toppas av chokladglasyr och 24 karats guld."

Ska påminna dig på lördag =). Häpp.

/Diamantägarinnan

Anonym sa...

Oj, oj , oj vilken utmaning. Om jag inte kunnat skylla på att jag ammar och det går åt ändå så skulle jag nästan hakat på.

Kajsa sa...

Sara: Bra jobbat! Lördagsgodsaker är utmärkt.

Fröet: Tack!

Kajsa: Jag får äta desserter, och fikabröd. Det är godiset som ska bort. För jag slentrianäter mest godis, utan att egentligen njuta. Och då är det ju ingen idé!

Åretruntparadiset: Xanté D'or blir inget problem. Mitt stopp gäller bara godis. Inte bakverk. Bra va! :-D

Misen: Det finns en tid och en plats för allting. Njut av tillvaron med liten bebis, fika, ät godis och cocoona. Godisstopp kan du ha sen... ;-)

cruella sa...

Hej, hej.

Anna sa...

Visst hejar jag! Jag ska försöka heja så mycket att jag själv ska snaskvägra under samma period.

Heja OSS!

Kajsa sa...

Aha, godisstopp fram till jul borde du klara. Heja heja! Själv slentrianäter jag nästan aldrig godis, men skulle behöva sluta med sånt som folk envisas med att dra fram till kaffet.

Kajsa sa...

Cruella: Hej själv! :-)

Anna: Härligt! Heja oss!

Kajsa sa...

Kajsa: Ja, och folk drar ju fram mer och mer till kaffet ju närmre jul man kommer...