onsdag 5 november 2008

Nine to five? Jo, tjena.

Nu har jag varit på jobbet i tretton timmar.
Dags att gå hem.
Ventilationen stängdes av för en timme sen, och ungefär samtidigt började min hjärna sakta ner.

En av dagens arbetsuppgifter har, tro det eller ej, varit att skapa en blogg! Se där vilken nytta man kan ha av sina små hobbies. Högsta chefen gapade när jag visade henne hur snabbt det går. Ämnet för bloggen är dock inte särskilt rafflande. I alla fall inte för några större grupper. Tillsynsutveckling, anyone?

7 kommentarer:

Sara sa...

Ja, gå hem med sig nu! Klockan är sent.

Jag vill också ha ett jobb där man får skapa bloggar. :)

Kajsa sa...

Sara: Nu är jag hemma! Här ska sovas...

cruella sa...

Ja, den som finge jobba nine to five!

Å andra sidan, säger wv, skulle jag bara fylla resten av dygnet med en massa BRATE.

Solrosfrö sa...

Jag passar ;)

Mie sa...

Nej men så praktiskt att du redan visste hur man gjorde:)
Jag har oxå haft nytta av mina bloggkunskaper när jag ändrat på jobbets hemsida:)

Petra sa...

Ha, säg inte det jag har en kollega som skulle bli alldeles till sig över en sådan blogg. Tillsyn är hennes middlename!
(dock inte mitt)

Kajsa sa...

Cruella: Fast brate är bra! Det ÄR nåt med den där ordverifieringen...

Fröet: Du är ursäktad!

Mie: Kanske skulle börja räkna bloggtiden som arbetstid...?!

Petra: Inte mitt heller.