tisdag 25 november 2008

So last century

Såna där automatiska svar som man ibland får när man mejlar till en kundtjänst av något slag, känns inte de väldigt passé? För vad säger egentligen ett svar som detta?

Kundtjänst autosvar:
Tack för ditt e-mail!
Vi åtgärdar ditt ärende snarast.
Med vänlig hälsning
PressData Kundtjänst

Det är ett automatiskt svar. Alltså är det inte säkert att en enda levande själ har läst mitt mejl. Hur kan de då veta att mitt ärende kommer att åtgärdas snarast? De vet ju inte ens vad jag har för ärende!

Nej, spola autosvaren säger jag. De känns som en kvarleva från mitten av 90-talet, då det kändes tryggt att få en bekräftelse på att ens mejl hade gått fram. Idag har jag ett tips: Låt hellre en riktig människa skicka ett mejl till mig när mitt ärende faktiskt är åtgärdat.

Inga kommentarer: