fredag 8 maj 2009

Dagen efter

Idag tycker jag lite synd om mig själv. Igår fick jag det värsta migränanfallet jag haft på år - jag låg och kallsvettades i sängen i timmar medan syster passade barnen och maken åt tvåstjärnigt. (Olika falla ödets lotter...) När jag piggnade till såpass att jag kunde äta något, så fick jag bara i mig cheez balls och coca-cola. Märklig sjukdom, migrän.

Jag försökte gå till jobbet imorse men det gick inte. Jag kallsvettades bara jag öppnade dörren. Ljus, ljud, rörelse - tack, men nej tack.

Jag vände i dörren och slängde mig i soffan. Och nu är jag i så pass gott skick att jag orkar surfa lite. Och kolla vad jag hittade på Hemnet! Om jag inte hade trivts så bra i radhuset, om jag haft planer på att flytta till Helsingborgstrakten, och om jag haft en hel skrälldus med ungar och inte minst en rejält tilltagen budget och mycket tid över... Då hade jag utan tvekan slagit till på det här huset. Vilket ställe! Jag gillar allt. Köket till exempel:

3 kommentarer:

Editor sa...

Så fint! Helsingborg är för långt norrut för min del!
Jag känner igen bokväggen, kan huset ha varit med i Skäna hem tidigare?

Hoppas du kryar på dej, det är ju helg snart!

Åretruntparadiset sa...

Jättefint. Kan man kanske få inredningen på köpet?

Kajsa sa...

Caroline: Och jag tycker mig känna igen köket. Så det har nog varit med nånstans!

Och tack, jag kryar sakta men säkert.

ÅRP: Gärna för mig!