måndag 25 maj 2009

Galet!

Å, det är verkligen galet mycket på jobbet just nu. Det är varumärkesupphandlingar, ledningsgruppsmöten, förändringskommunikation, intervjuer med potentiella presschefer, GD-brev att skriva, interna intriger att stävja... Och så lite sociala aktiviteter med avdelningen, sommarfester på dagis och stensättningsprojekt på det. Plus en febrig lillasyster. Trots denna cirkus har jag lyckats åstadkomma en veckomatsedel. Så här ser den ut:

Måndag: pannbiff, stekt lök, potatismos, kokta morötter, inlagd gurka
Tisdag: Spagetti carbonara, tomat- och avokadosallad
Onsdag: Spenatsoppa med ägghalva
Torsdag: Thailändsk fiskgryta med ris
Fredag: Kycklingtortillas med guacamole
Lördag: Cashewlax med potatis- och sparrissallad
Söndag: köttfärssås och spagetti

Oinspirerad och ganska tråkig är den, matsedeln. Men den finns där. Och det, mina vänner, det räcker långt.

8 kommentarer:

smultron sa...

Oinspirerad och tråkig? Hur bra som helst påstår jag!

Här har du min:
mån- moussaka med potatis
tis- cornflakesfisk och mos
ons- ärtsoppa och ugnspannkaka
tors- korvspett med ris, vitlöksyoghurt och ananassalsa
fre- tacos
lör- grekiska smårätter
sön- lax i ugn, potatis

Kajsa sa...

Smultron: Å, moussaka! Det var länge sen. Så gott. Och grekiska smårätter: vad gör du då?

Misen sa...

Cashewlax med potatis-och sparrissallad lät ju supergott. Hur gör du den?

Kajsa sa...

Misen: Å, det ska jag tala om! För den laxen är supergod. Jag lovar att återkomma med receptet inom kort.

smultron sa...

Det blir nog gigantes, squashplättar, saganaki eller halloumi (panerad och stekt) ungsstekt potatis, tsatsiki, oliver marinerade med rosmarin och feta. Nåt litet grillspett eller grekinspirerade köttbullar.Och sallad, såklart!

Kajsa sa...

Smultron: Å jösses så gott. Vill jag också äta! I brist på Greklandssemester i sommar.

Lagar du alltsammans själv? Hur gör du i så fall squashplättarna?

Heson sa...

Tråkig? Nääee! Jag tycker den ser alldeles väldigt bra ut jag!

Kajsa sa...

Misen: Härligt!