måndag 4 maj 2009

Ler hon på riktigt?

Det här var kul! Ett test från BBC där man ska skilja äkta leenden från falska. Det visade sig att jag är rätt bra på att se igenom folks falska leenden: jag prickade in 17 av 20. Enligt BBC så är personer som känner sig avvisade (vad som nu menas med det?) bättre på att bedöma om folk ler på riktigt eller inte. Vet inte om jag känner mig avvisad, men jag var en outsider under en stor del av min uppväxt. Det kan ha drillat min förmåga att avgöra vad folk går för.

Testa du också!


Update: Vetenskapsradions sida på Sveriges Radio finns lite förklaringar till testet.

4 kommentarer:

Kajsa sa...

Det där var ett kul test. Fast de sa inte så mycket mer än redovisade resultatet. Lite tråkigt, jag ville gärna bli lite analyserad, hihi. 14 av 20 fick jag. Torde väl vara ganska medel, tänker jag.

Kajsa sa...

Kajsa: Läs mer här: http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/artikel.asp?programid=406&nyheter=1&Artikel=2674554

Åretruntparadiset sa...

Skräp också. Får inte till det med flash player, trots ominstallation två gånger.

Kajsa sa...

ÅRP: Det får du se till att fixa, för testet är riktigt intressant.