fredag 19 november 2010

En skatt

Häromdagen var jag uppe på vinden för att leta efter något. Där finns en del saker efter mamma, som syster och jag inte har gått igenom än. Bland annat mors fina receptsamling. Jag tog ner den och har nu suttit en lång stund och bläddrat bland recepten till många av min barndoms favoriträtter. Till exempel penne med sås av skinka och gräddost, Vita harens chokladsås, orientaliska räkor, moster Gunnels sherrysill och indisk lammcurry. Vilken skatt.

Men det finaste av allt var ändå ett tummat häfte med recept från mormor. Kanske till och med mormors mor i något fall. Så oerhört vackert nedpräntade. Bara titta här:





3 kommentarer:

Annika sa...

Ja, snacka om skatt! Otroligt. Skulle önska jag hade något liknande. Var rädd om den (onödigt att skriva, men ändå)!

cruella sa...

Åh, riktigt bläck.

Kajsa sa...

Annika: Å, ja det ska jag. Funderar nästan på att rama in den.

Cruella: Visst är det vackert.