onsdag 17 november 2010

Och nu så (trumvirvel): hallen efter

Här kommer då äntligen bilderna! De är rätt mörka, men vad fasen; det är november... Den platsbyggda garderoben slukar allt vi vill dölja; inklusive det fula elskåpet. Tjusiga kläder får hänga framme! På den lilla väggytan till vänster om garderoben (bredvid ytterdörren) ska jag sätta upp en smal tavla/bräda målad med magnetfärg och svart tavelkritefärg (lite som garderobsdörren på inspirationsbilden):



En stor korg för varje familjemedlem och en hylla för mina väskor (jag byter väska ofta). Korgarna beställde jag från Broarne (en nätbutik som jag varmt rekommenderar förresten: bra funktionalitet, snabb leverans och trevligt bemötande med personlig touch):



Ungefär samma vy fotograferad från trappan till övervåningen:



Ovanför de fina fågelkrokarna behövs det något på väggen. Vi får se vad det blir. Och så ska jag byta ut pallen mot en lite större rektangulär 50-talspall i teak, klädd i något fint Josef Frank-tyg för att ge lite färg och liv till hallen. Ska bara hitta rätt pall först - jakten pågår!



Kolla hur mycket som ryms i garderoben:



På golvet (som för övrigt är original från 1958) kan man ösa in massor av skor:



Och äntligen är de på plats, de söta krokarna jag vann hos finaste I Veras hus för mer än ett år sedan:



Vad tycks?

19 kommentarer:

Editor sa...

Jag tycker riktigt fint. Ring Sköna Hem!

Kajsa sa...

Caroline: :-D

All is pretty sa...

Fin-fint! Vilken skillnad. Hurra för ordning och reda! Nu ska jag fundera på hur vi ska göra med vår hall, den är ganska lik er men ännu mindre tror jag och med lite besvärliga fönster vid varje sida av ytterdörren som ställer till det lite... Pappa har mätt alla mått han behöver så nu är det bara lite tankearbete från min sida som krävs för att kicka igång vårt hallprojekt :) Tack för inspirationen!

Annika sa...

Otroligt fint! Och vilka söta krokar...

Kajsa sa...

Ingela: Ordning och reda är bästa grejen. Lycka till med er hall!

Kajsa sa...

Annika: Visst är de fina.

Anette sa...

Vilken lycka att kliva in i hallen och mötas av snygg OCH smart förvaring! Härligt jobbat!! Krokarna är bedårande! Kram på er alla i radhuset. Förresten, fick du mitt meddelande om brunch den 5/12?

Anna sa...

Så schnyggt, och så praktiskt! Dubbla tummar upp. :)

Kajsa sa...

Anette: Jag vet, det är härligt...

Ja, brunch den 5 december är bokad! Jättekul ska det bli. Och du, jag har inte hunnit tacka för presenten än; TACK för den härliga ansiktsbehandlingen, det ska bli ljuvligt skönt!

Sofia sa...

Ok, du fick mig att blogga upp vår senaste förvandling. http://nr72.blogg.se/

Vad tycks?
/ Sofia

Anonym sa...

Kanonfin! Vilken bra förvaring, vi gör om vår hall nu och jag fick lite bra ideer. Snygga fågelkrokar!

Kajsa sa...

Anna: :-D

Kajsa sa...

Sofia: Jag säger bara WOW! Vilken lyx att hitta ett oanvänt utrymme så där. Och vad bra det blev: praktiskt och skitsnyggt! Kompisar till oss har de där stolarna runt matbordet, de är grymt fina. (Även om vår lilla dotter har en tendens att liksom glida ner mellan ryggstödet och sitsen, mellanrummet är precis lagom för småungar ;-)

sofia sa...

Efter kraschen kom vi på att huset ju är K-märkt, men vi tänker att det är en förändring som passar väl in i arkitekturen.
Jag har glömt, hur gammalt är ert hus? Vårt är från 64

Kajsa sa...

Anonym: Tack! Visst är de fina, krokarna jag vann.

Sofia: Hoppsan, men ni får väl göra en del förändringar interiört?

Vårt hus är från 1958, vi hade stort 50-årskalas 2008 - snart dags för er!

All is pretty sa...

Förresten, de fina korgarna - är de från Rice?

Kajsa sa...

Ingela: Japp, från Rice. Jättebra, stadiga och stora nog att rymma inte bara vantar och mössor utan även galonisar och sånt. Vi köpte dem på Broarne.se, rekommenderas!

Broarne sa...

Hej Kajsa!
Så otroligt fint det blev! Jag skulle jättegärna visa dina bilder bland mina inspirationsbilder på Broarne. Är det OK för dig?
hälsningar
Annmarie på broarne.se

Kajsa sa...

Annmarie: Det går jättebra att använda bilderna, det är bara roligt. Och kanske kan jag få lite rabatt vid nästa köp? ;-)