måndag 15 november 2010

Mer fest åt folket!

I lördags var det alltså äntligen dags för min 40-årsfest. Och åh, vad härligt det var! Iklädd mina högsta klackar välkomnade jag en hel drös med människor som har ett gemensamt: jag gillar dem alla skarpt. Jag bjöd på pulled pork med goa tillbehör, rödvin, pilsner och till dessert en hel armé minipannacottor och chokladcrèmer à la Smaskens. Succé!

Det var folk överallt. Vänner överallt (tänk att vårt lilla radhus utan några större problem slukar nästan 40 gäster!). Glada ansikten, skrattande röster. Det tävlades i Singstar på övervåningen och åts godis i köket. Vid midnatt hade nästan ingen av gästerna lämnat festen, och kvart över tre satt jag och maken fortfarande i soffan och skrattade tillsammans med våra bästa grannar. När sista gästen hade gått klådde jag maken i Singstar ett par gånger innan festen var slut på riktigt. Jag kan inte minnas när jag senast var uppe till fyra.

Igår var jag lite trött, det måste jag medge, men jag mådde ändå oförskämt bra och skrotade omkring härhemma med ett leende på läpparna.

Mer fest åt folket!

8 kommentarer:

Editor sa...

Jag trycker på "Gilla"-knappen!

Annika sa...

Låter som en alldeles underbar fyrtioårsfest! En sådan vill jag också ha!
Och vad smickrad jag blir att läsa att du bjöd på mina panna cottor och chokladcrème!

Kajsa sa...

Caroline: :-D

Annika: Och desserterna gjorde succé! Jag som är en riktig gottegris bjöd också på sega solrossnittar till, inte dumt.

Kajsa sa...

Woho! Grattis i efterskott! :)

All is pretty sa...

Grattis till dina 40 år! Det låter som en fantastisk tillställning, vad kul att det blev så lyckat! Och vilken cool överraskningspresent du fick av maken!

Anna sa...

Härliga minnen att leva länge på! <3

Kajsa sa...

Kajsa: Tack! :-D

Kajsa sa...

Ingela: Tack! Ja, visst var det coolt, en alldeles egen eldslukare liksom.

Anna: Ja, och det är ju halva glädjen med en sådan fest. Värmer hjärtat långt efteråt!