söndag 7 november 2010

Wow Wagamama

Jag och storebror besökte Wagamama i veckan. Vilken succé!

Storebror, som i vanliga fall petar i maten och högljutt uttrycker sin skepsis inför kända såväl som okända maträtter, kastade sig glatt över den frasiga kycklingen med japanskt ris och teriyakisås. Inte nog med det, han sörplade belåtet i sig hälften av mina ramennudlar, med kyckling, grönsaker och allt. Och, hör och häpna, han älskade den friterade gyozan med räkor och spenat. Obegripligt. Men härligt. Att han fick rita på bordsduken och kunde sörpla på smaskig färskpressad juice till maten gjorde inte saken sämre.

Hit går vi definitivt igen, och då tar vi med maken och lillasyster.

Update: Dock ska tilläggas, att om det är just ramen man vill ha, så ska man gå hit och ingen annanstans. Basta.

4 kommentarer:

JMElena sa...

Vad kul att du och sonen gillade det! Ska dit i helgen med min sjuåring, är väldigt nyfiken på vad hans ska tycka... det varierar ju efter dagsformen:-)). Men när jag själv var där blev jag lyrisk och längtar tillbaka sen dess!

Kajsa sa...

JMElena: Mkt barnvänligt ställe måste jag säga. Bra att kunna gå ut och äta med barnen utan långsittning, men utan snabbmatskänsla.

Kajsa sa...

Amen en sån däringa restaurang kan väl öppna nära oss!! Här finns bara finförnäma äckliga sushiställen som är så hippa att de är otroligt obarnvänliga och inte ens gör så himla god mat. Vill hellre ha ramen!

Kajsa sa...

Kajsa: Å, men ni bor väl i stan? Då har ni ju mycket-mycket närmare än vi som bor långt ute i förorten. Så iväg med er bara! ;-)