söndag 7 mars 2010

Ett tycka-synd-om-mig-själv-inlägg, rätt och slätt

Jaha: migrän. Inte annat att vänta kanske efter en intensiv heltidsvecka på jobbet. För jag är tillbaka på heltid igen, sa jag det? Och hur konstigt det än låter så är det bättre än att vara halvtidssjukskriven. Så länge jag sover, vill säga. Och migränen har legat och lurat hela veckan, så den var inte oväntad men likväl lika jävla ovälkommen som vanligt när den slog till med full kraft vid lunchtid idag.

Nu ska jag fylla på med snabba kolhydrater och socker. Bästa kuren när den värsta migränen börjar klinga av. Jag tänker mig en skiva av brödet som maken har bakat (fortfarande ljummet) med smör, honung och ost. Var det någon som sa LCHF? Nej, trodde väl inte det.

6 kommentarer:

Kajsa sa...

Oj, nu känner jag mig ouppdaterad; Vad betyder LCHF?? :o

Annika sa...

Låter urjobbigt med migrän. Hoppas en god macka hjälpte!
Själv skulle jag aldrig klara av att jobba heltid. Beundrar dig för4 det.
(Kajsa, LCHF står för Low Carb HIgh Fat. Att undvika kolhydrater men äta mycket fett. Tyvärr en ganska misstolkad diet; många lever snarare som om den betydde No Carb. Dieten stabiliserar blodsockernivån på ett mycket effektivt sätt och är att rekommendera om man har lätt att gå upp i vikt och om man har eller riskerar att drabbas av diabetes typ 2.)

Kajsa sa...

Kajsa: Annika sa det väl. Inte något jag nånsin har funderat på. Gillar mina kolhydrater alltför mycket... Men så har jag inte lätt att gå upp i vikt, heller.

Annika: Ja, heltid skulle aldrig fungera om inte maken jobbade deltid. Det är han som är vardagshjälten i vår familj! Och så har jag ett flexibelt jobb, jag styr mycket över mina arbetstider och kan jobba en stund hemma på kvällen om det behövs. På gott och ont...

Åretruntparadiset sa...

Ta du en gomacka och bli frisk. Kram.

Anna sa...

Kram.
Stor kram.
Oavsett intag.

:-)

Kajsa sa...

ÅR: Ser fram emot att pratas vid snart!

Anna: Tack.