onsdag 3 mars 2010

Smaskens

Matlusten håller också i sig! Även det tar jag som ett friskhetstecken. När jag var som risigast för några veckor sedan hade jag absolut ingen aptit. Hungrig var jag, och åt gjorde jag. Det gör jag alltid. Men det var liksom ingen lust inblandad.

Men nu är lusten tillbaka, och jag har hittat en ny matbloggarfavorit. I lördags lagade jag det här, och oj oj oj vad gott det var! Det låter inte så märkvärdigt, men blev bara så himla gott. Till efterrätt blev det hennes variant av jordgubbsglass - en försmak av sommar mitt i smällkalla vintern.

Att jag sen inte fattar hur denna kvinna hinner att laga all denna härliga mat och samtidigt rådda vardag med jobb och fyra barn, det är en helt annan historia...

2 kommentarer:

Annika sa...

Kul att du hittat till mig. Hur gick det til? Jag vet att jag varit här inne och läst ibland, men det var nog ett tag sedan, och jag tror inte att jag någonsin kommit mig för att kommentera.
Alltid kul att kunna inspirera. Hoppas du ska bli nöjd även med de andra rätterna du prövar (jag såg veckomatsedeln nedan).

Kajsa sa...

Annika: Om jag det mindes... Hur jag hittade till dig, alltså. Jag är en sån där som surfar runt bland bloggar, en länk här och en länk där och vips så hittar man ett guldkorn!