lördag 13 mars 2010

Snart är vi där

Stolen i solen i all ära, men det är ännu härligare på altanen när man slipper skotta sig fram (och inte minst när man slipper dödshot i form av fallande snösjok från taket).

Oj oj oj vad jag längtar efter en ljum försommarkväll. Då ska jag sitta på baksidan med ett glas svalt vitt vin, en god bok och kanske, kanske en filt över benen. Jag kan nästan höra ljudet av skrattande barn från lekplatsen och doften av nyklippt gräs. Ah.



(Till er som får en känsla av déjà vu kan jag meddela att ja, det här är en återbloggning. Jag längtade förra året också.)

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Jag får mest lust att också bo i radhus just nu när du skriver så där.

Kajsa sa...

Kajsa: Det är precis så här års som radhuslivets fördelar börjar visa sig. Hela vinterhalvåret kan det kvitta, men vår, sommar och höst är det finfint att bo i bästa lilla radhusidyllen.