onsdag 3 mars 2010

Dags för Kepler

Läslusten håller i sig. Det måste vara ett friskhetstecken, hörni! Så i kväll kastar jag mig över Hypnotisören. Jag bloggade om den i somras, precis när paret Ahndoril avslöjats som personerna bakom pseudonymen. Då bestämde jag mig för att inte läsa den, eftersom den verkade så obehaglig och spekulativ. Men redan i en av kommentarerna till det där inlägget konstaterade jag att jag antagligen skulle trilla dit förr eller senare (jag kan sällan säga nej till en riktigt rafflande deckare). Och mycket riktigt; när den nu fanns på Adlibris för 79 kronor kunde jag inte låta bli. Vi får se om den är rafflande eller bara obehaglig; jag återkommer med omdöme.

2 kommentarer:

mest bara deckare sa...

den är både rafflande och mycket obehaglig!

Kajsa sa...

Mest bara deckare: Japp, du har rätt. Jag plöjde den i helgen och den var onekligen fängslande. Dyster, vilken människosyn och vilken syn på barn. Men rafflande som sagt och skickligt ihopvävd.