fredag 17 oktober 2008

Festival schwestival



Herregud så bra de är. Bäst. Alltid. Amen. Men allvarligt talat. Arvikafestivalen? Nog för att jag har många ljuva minnen från björkdungarna i Hultsfred och de leriga ängarna i Roskilde, men det var trots allt femton år sen jag var på festival senast. Och jag minns också makens nackspärr som satt i en vecka efter en festival, min lunginflammation efter en annan och det faktum att klackarna på mina grungiga kängor faktiskt satt kvar i leran när jag klev iväg efter en spelning på en särdeles regnig Roskildefestival. Det var tider det!

Och förlåt, men jag kan inte låta bli. Bara en till:

6 kommentarer:

Petra sa...

Ja, det var tider det. Tur att man slutade i tid så man slapp nackspärr och lunginflammation ;)
Jag minns själv en Roskildefestival när jag gick och lade mig i ett tält som var fyllt med åtminstone en dm vatten.
Nä nu ska jag leta efter ditt recept på pilgrimsmusslor. Tur att man är en mogen myndighetsanställd människa idag ;)
Trevlig lördag på dig!
(Förresten fick jag "powsa" som ordverifiering. Om det inte är så borde det vara ett riktigt ord!)

Editor sa...

Jag satt hemma och vävde (nä, inte riktigt) när andra åkte till Roskildefestivalen. men jag håller med om att de är världens bästa :-)

Trevlig lördag på dig själv och på Petra med!

Solrosfrö sa...

Vem bor i Arvika på somrarna? Jo JAG!! Kan gå dit och njuta och sedan gå hem till den röda stugan igen ;) Men det finns hotell i Arvika om du vill åka. Stadshotellet är värsta tjusigt ;)

Kajsa sa...

Petra: Jag fattar inte hur man stod ut, på den där tiden. Köandet, de stinkande bajamajorna, vädret... Fast KUL var det ju!

Har jag lagt ut musselrecept? Hojta till annars!

Caroline: Väva är också kul! Trevlig helg på dig!

Fröet: Lyllos, lyllos, lyllos dig! Ska allvarligt överväga stadshotellet...

Linda #handgjordlyx sa...

Halkade in på ett bananskal och vad hittar jag här =) Favoriterna!!

Jag förstår inte heller vad de gör på arvikafestivalen när de kunde spelat på Ullevi, eller Stadion. Typ...

Kajsa sa...

-sl-: Härligt med fler fans! :-) De finns där man minst anar...

Vi får hoppas på Stadion nästa gång. Och kanske får det bli en värmlandsresa i sommar...