onsdag 22 oktober 2008

Spånig copy

Man kanske skulle byta karriär. Bli copy, kanske? För om någon kan få betalt för att skriva det här, så borde jag också kunna kränga en och annan text:

Krispig åtrå, äkta romans, legendariskt hantverk, smaken du aldrig glömmer.

Det kanske inte låter så farligt i era öron. Bara lite töntigt. Men tro mig, det blir värre när man vet vad det är reklam för.

Vad tror du texten ska sälja? Gissa, vetja - skriv en kommentar! Jag avslöjar det rätta svaret så småningom.

13 kommentarer:

Kajsa sa...

Det måste vara choklad. Eller ätbara trosor..

Åretruntparadiset sa...

Hm. Något från Marabou? Eller vin?

Anna sa...

Det enda logiska, med tanke på de pågående tv-reklamer på kakao-tema, borde vara choklad.

Men jag råkar veta vad det är, och tycker inte att copyn för kampanjen borde ha kvar sitt jobb.

Solrosfrö sa...

Noblesse...?

Var dags glimtarn sa...

Knäckebröd? Jo vi utlandssvenskar tycker det är "en romans" att få :)

cruella sa...

Jag gissar också på knäckebrö'. Men det romantiska värdet av smulor i sängen kan diskuteras.

Det känns direktöversatt - am I right?

Kajsa sa...

Kajsa: Ha ha! Krispig åtrå=ätbara trosor, klockrent! Men tyvärr, fel...

Åretruntparadiset: Det kunde man ju tro. Men icke.

Anna: Eller hur!

Fröet: Det hade ju känts logiskt. Men, nej...

Var dags glimtarn: Smulor är inget kul. Inte i sängen i alla fall. Bra gissning, men fel.

Cruella: Tyvärr... Jag misstänker också en direktöversättning. Och en helt utan känsla.

Petra sa...

Väldigt konstigt...både hantverk, legendariskt dessutom, och en smak man aldrig glömmer! Vilket hantverk kan man äta? Och smaken du ALDRIG glömmer, för den är så vidrig eller....
vedugnsbakad pizza!

Petra sa...

Ha, ha vad jag är bra! (jag lovar att jag googlade först efter jag hade gissat!)

Anonym sa...

Gud så urbota fjantigt... Jag råkar okså vet vad det är, såg den i Metro. Borde vara skottpengar på att skriva sånt! :)

Kajsa sa...

Petra: Du skojar! Gissade du rätt utan att fuska!? All ära till dig!

Misen: Skottpengar var ordet...

Petra sa...

Jag gjorde faktiskt det. Tänkte...det måste vara mat. Hantverk = vedugn, krispigt =pizza, romantiskt = pizza är romantiskt i USA.
(Varför analyserar jag detta...jag är så stolt över att ha gissat rätt. Get a life Petra :)

Kajsa sa...

Petra: Så sorgligt, att pizza är romantiskt i USA. Eller, det är väl inget fel på pizza, men Pizza Hut - blä!

Klart du ska vara stolt, jag är klart impad av att du knäckte nöten! :-D