söndag 19 oktober 2008

Stoppa mig!

Jag börjar fundera på att klippa mig kort.
Snälla stoppa mig.
För det är ingen bra idé.
Jag vet hur det blir.

Jag klipper mig, och det blir jättefint.
Sen växer håret.
Snabbt.
Jättesnabbt.
Supersnabbt.
Mitt hår gör det nämligen.
Och det är tjockt.
Ruskigt tjockt (nya frisörer brukar bara gapa).

Snabbväxande tjockt hår i kort frisyr = mössa efter bara några veckor. Till saken hör också att mitt en gång ack så blonda hår numera har en mer råttbetonad nyans. Alltså fuskar jag med färg. Klippning + färgning var sjätte vecka (jo det behövs, jag har haft kort hår läääänge så jag vet) = dyrt.

Alltså ingen klippning.
Tofs är det nya svarta.

7 kommentarer:

Åretruntparadiset sa...

Stoppar dig härmed. Det är inte värt det. Det låter inte bara enormt dyrt, utan också enormt jobbigt att klämma in klipptider i schemat så där ofta. There's a time and place for everything - vänta något år eller så :).

Du är smashing precis som du är.

Kajsa sa...

Åretruntparadiset: Eller hur! Du har helt rätt, just nu behöver jag inte klämma in något mer i mitt schema.

Smashing, äsch då... ;-)

smultron sa...

Åh. Hade sån där "mössa" när jag fick första barnet. Verkligen vansinnigt att byta frisyr när man ska bli mor för första gången. Kände inte igen mig själv på något sätt öht.

Så STOPP! Har du tjockt, snabbväxande hår-glöm det. Du kanske börjar tappa det, som jag, och då kan du börja fundera på det igen!

Kajsa sa...

Smultron: Jobbigt, inte nog med att vara mamma för första gången med allt vad det innebär. Att dessutom behöva undra vem det är man möter i spegeln, känns ju som ett onödigt extra irritationsmoment...

Sara sa...

Men Kajsa, är du blond? Du är inte blond i min värld. Fy vad konstigt det blev nu. Och fy vad konstigt det är med bloggkompisar som man inte har en aning om hur de ser ut. Och roligt också...;)

Kajsa sa...

Knut är det nya svart! I alla fall för alla över 30 och under 10. Hade mycket knut på den tiden när jag dansade ballet och nu titulerar jag mig ju gärna dansare igen så då får det bli knut.. ;)

Kajsa sa...

Sara: Jupp, mörkblond är jag minsann!

Kajsa: Knut är bra!