söndag 26 oktober 2008

Min senaste-lista

Jag är utmanad av coola Petra, och jag nappar förstås direkt!

Senaste...

Bok du läste:
Högsta kasten av Carina Rydberg.
Personen du fick mail av: en bokklubbskompis vars make gått vidare i Tastelines hemmakocktävling. Heja Öland!
Personen du fick brev av: en gammal studiekompis
Personen du fick sms av: maken
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Nyss, när vi åt makens hemmalagade skånska kalops. Den gick hem hos alla utom storebror, inte helt otippat.
Vad har du gjort idag: Läst tidningen på soffan, lekt med barnen och kommit med glada tillrop medan maken borrade upp en hylla på väggen i storebrors rum, åkt till biblioteket med storebror, fått en superallergiattack och gått och lagt mig. Gått upp, ätit middag, duschat med båda barnen. Svabbat upp en hel flaska bebisolja som lillasyster hällt ut på badrumsgolvet.
Var det kul: Bitvis.
Hur tidigt stiger du upp: Vid sex på vardagarna. På söndagarna har jag sovmorgon.
Gillar du att slåss: Gärna på en boxboll.
Vad ska du göra ikväll: Fixa iordning kläder inför en ny arbetsvecka och gå och lägga mig tidigt. Kanske fota lite barngrejor som ska säljas på Blocket.
Är du seriös: Uppfattas nog som mer seriös än jag egentligen är
Vad är du allergisk mot: Ja nånting är det ju eftersom min näsa började rinna som en kran vid lunchtid. Nu är den knallröd och jag nyser varannan minut.
Var har du ont: I näsan!
Använder du hårspray: En gång i veckan kanske.
Kan du stå på händer: Näe. Men jag är som gjord för yoga, enligt massören på jobbet.
Favoritserie: Big love, House, Medium. Five days var fenomenal, men den är ju slut nu.
Salt eller socker: Socker
Gillar du ketchup: Jovars
Är du glad nu: Jodå, och trött.
Var du glad igår: Sådär
Känner du någon som jobbar på sjukhus: Ja, några stycken.
Vad dansar du till: Ministry, Motörhead eller Nine Inch Nails kanske?
Stockholm är: mitt hem
Göteborg är: inte så kul om du frågar mig, men man kan ju alltid gå på Liseberg
Kan du sjunga: till husbehov
Mer värt än guld: platina
Spaghetti eller makaroner: spagetti
Ett land jag helst vill besöka: Nya Zeeland
Ska bli skoj: Att läsa några av de nya biblioteksböckerna för storebror ikväll
Ska inte bli skoj: Att stryka. Det är aldrig skoj.
Sparar till: resor och renovering
Väntar på: att allergiattacken ska gå över. Eller på att apoteket öppnar imorgon så jag kan köpa Clarityn
Pålägg som gäller: Leverpastej på morgnarna, annars ost
Dagens dryck: Vatten. Men nu måste jag nog ta mig en kopp té!

9 kommentarer:

Radhusdrömmar sa...

Hej!
Fin blogg :-)
Tänkte bara hör i vilken webbshop du hade sett höjdarna figurerna?

Kram Johanna

Anonym sa...

Hejsan!
Här kommer utmaningarna på rad... Du har en utmaning att hämta hos mig om du har lust och tid;)
Kram Malin

Anna sa...

På tal om din vädjan om "normala" bokstavskombinationer i verifieringskoderna: Jag tror de sannar dina ord. De två senaste kommentarerna jag gjort har jag verifierat med 'menneson' och 'mongumsi'. Snacka om flyyyyt! :oD

Och på detta är det inte fy skam heller: 'liess'.

Var dags glimtarn sa...

Näe, stryka är inte skoj. Och platina, ja gärna ; )

Kajsa sa...

Radhusdrömmar: Hikmet.se. Men tyvärr är de slut, jag har kollat. :-(

Stillas Malva: Klart jag antar utmaningen! Imorrnkväll blir det svar.

Anna: Det tar sig. Men ingen verkar nånsin nå riktigt ända fram...

Var dags glimtarn: Då är det bra att ha en egen guldsmed i familjen... Som jag! :-)

Petra sa...

Roligt att läsa! Jag fick faktiskt också en oförklarlig allergiattack i söndags. Och jag hade inte träffat en enda kanin. Det måste varit något med luften.
Och jag skulle gärna se dig dansa till Motörhead :)

Kajsa sa...

Petra: Mystiskt. Med allergin. Och kanske, jag säger kanske, ska du vara glad över att du inte sett mig dansa till Motörhead...

Editor sa...

Kul att läsa! Texten under "Vad har du gjort idag" är rätt lik mina dagar - allergi :-) Visst är det härligt med kaosfaktorn barn som ser till att det inte blir som man tänkt sig... men man kan skratta gott åt det om femtio år.

Kajsa sa...

Caroline: Ja, kaosfaktorn är härlig. Och nyttig! Jag hade nog varit odräglig utan barn...