fredag 31 oktober 2008

Hej bloggen!

Vi hinner inte ses så ofta du och jag. Men jag gillar dig, det vet du väl? Och jag har inte glömt dig, ska du veta. Det är bara så galet mycket att göra på jobbet just nu. Kul men galet.

Fast idag är jag ledig. Och hasar omkring i mysbyxor och tjockflis, med en kopp té i handen, ser fram emot eftermiddagens tupplur och övar mig på att göra ingenting. Det går ganska bra. Ikväll blir det god middag med kära syster och svåger. På menyn står:
  • crostini med rökt lax och pepparrot
  • helstekt rådjursytterfilé med svartvinbärssås, palsternackspuré, apelsinmarinerade morötter och glacerade smålökar
  • chokladmousse.
Inte så tokigt, eller hur?

3 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Jag blir hungriiig! Mys på - jag gör nåt liknande, med 5 barn i huset och en make i skogen...

Åretruntparadiset sa...

Aaaah. När ska vi komma, tänkte jag fråga som folk gör när de skämtar till det lite. Fast jag behöver ju inte skämta alls för jag _ska_ ju faktiskt komma :).

Kajsa sa...

Fröet: Här ska mysas. Här är bara ett barn hemma, storebror är bortlejd tills imorgon. Lugna gatan alltså. Ha en härlig dag med alla barnen!

Åretruntparadiset: :-D