fredag 4 april 2008

En bra kombo

Tänk att det är så svårt att hålla tassarna borta från Adlibris. Nästa bokklubbsbok ska beställas och ack vad lätt hänt det är att något annat slinker ner i kundvagnen. Det här tror jag blir en bra kombo:

Joanna Rubin Dranger: Alltid redo att dö för mitt barn
Jag älskar hennes tecknade romaner, och så här fint skriver DN om den nya:

Det är slagfärdigt och effektivt, ibland går serierna rakt in i hjärtat. Den svarta humorn är extremt befriande, och det är skönt att läsa en så utlämnande och subjektiv framställning av moderskapet. Långt från självutnämnda barnuppfostringsexperter, allvetande MVC-personal och uttråkade barnläkare. Är du en av alla oroliga småbarnsmammor med axlarna uppe vid öronen och maggropen indragen till ryggslutet? Fint! Du kan andas ut nu. Den här boken är en kärleksbok till dig.

David Eberhards "I trygghetsnarkomanernas land"
Och för att balansera upp den där oron som höjer axlarna och drar in magen, så ska jag äntligen sätta tänderna i David Eberhards omtalade bok. Jag tror mig behöva en tankeställare på det här området och Annas inlägg fick mig att äntligen komma till skott.

Dessutom ska jag beställa den hyllade Adjö, Herr Muffin till storebror som fortfarande funderar en hel del på att mormor är död.

2 kommentarer:

Anna sa...

*Leende, nickande*

Kajsa sa...

Anna: Tack för bokinspiration!