lördag 19 april 2008

Mat nu igen

Så här har jag tänkt mig vår vecka:

Lördag: lax glacerad med cashewnötter och lime, ljummen potatissallad med sparris
Söndag: cevapcici med bulgur- och bönsallad, yoghurtdressing
Måndag: Magnus fiskgratäng, ris, broccoli
Tisdag: musselpasta med saffran
Onsdag: fläskpannkaka, rårörda lingon, morötter
Torsdag: gravad lax, Karins krabbsås, potatis

För övrigt känns matplanerandet osedvanligt oinspirerat just nu. Fast laxen kan jag varmt rekommendera, den är ljuvligt god och vårig. Kanske lägger jag ut receptet också... ;-)

4 kommentarer:

Sara sa...

Alltid denna MAT. Den ska planeras, handlas, lagas, ätas och diskas av. Tycker inte du också att den är lite VÄL krävande?;)

Kajsa sa...

Jo, jo, jo. Absolut! Den ska ju fram på bordet helt oavsett matlagarnas inspiration just den dagen.

Petra sa...

Jag tycker iaf att det är inspirerande att läsa din veckomatsedel! Jag gör också sådana och kan behöva lite input. Vissa veckor är det bara såå träligt att hitta på.

Kajsa sa...

Petra: Tack! Det ÄR träligt. Och så ibland glimtar inspirationen till.