fredag 18 april 2008

Det här med TV-kockar







Hörni, jag måste fråga er: Mat-Niklas i SVT - är det någon som förstår sig på honom? Vad är det han har, som jag inte ser? I min värld är han bara tråkig.

Nigella underhåller med sin till sensualism förklädda porrighet, Per Morbergs machomatlagning roar och retar mig på en och samma gång, allt Jamie gör verkar så förbaskat gott att jag vill äta upp det genast. Tina var ingen favorit men nog hade hon personlighet.

Men Niklas, vad är grejen? Han känns så platt. Så liksom beige. Aldrig har jag blivit sugen på att prova något av hans recept heller. Och vad ÄR det med hans gester, det där han gör med händerna hela tiden?

Min misstänksamhet vaknar genast: det måste finnas något mörkt dolt där under ytan, bakom det glada leendet... Ungefär som med Lasse Berghagen - ingen kan vara så där go och glad. Moooahahahaha...

(Bilden lånade jag från svt.se)

7 kommentarer:

Anna sa...

Nä, jag håller med dig, han är liksom ingen mat-tv-profil. Med så många kockar i rutan numera, så måste man ha en egen grej för att nå ut, men det tycker inte jag han har.

Sara sa...

Men han är nog snäll...;)

Kajsa sa...

Anna: Och tänk vad krävande vi tv-tittare är nuförtiden. Vi ska bli roade direkt, annars zappar vi vidare.

Sara: Jo, han är nog det. Och snäll är bra!

Anna sa...

Ja visst är vi krävande. Jag måste bli fångad direkt, annars går jag och läser istället.

Kajsa sa...

Anna: Jag också. Det är nog därför jag gillar film, på bio. Där kan jag acceptera ett långsamt berättartempo och en historia som växer fram. I tv-soffan ger jag upp (för) tidigt.

Petra sa...

Nej, håller med Niklas är beige.
På tal om Lasse Berghagen, du såg inte när han avslöjade sin mörka hemlighet hos Göran Skytte i intervjustolen? "Jo, det är sant, en period så var jag uppe i två termosar kaffe om dagen". Scary

Kajsa sa...

Petra: Japp! Det var det jag visste, att han bar på en mörk hemlighet, hr Berghagen...