lördag 5 april 2008

Lördag!

Och en bra sån verkar det bli:
  • Jag är oväntat pigg efter en god natts sömn (med småbarnsföräldermått mätt i alla fall).
  • Solen skiner.
  • Hela familjen är på gott humör.
  • Jag ska vara shoppingstöd (hej igen, k:fem) till fina vännen som fått nytt jobb och måste ha något snyggt att ta på sig.
  • I kväll slänger vi lammburgare på grillen, öppnar en flaska rött och smakar vårens första rabarberpaj, i goda vänners lag.
  • Sist men inte minst så blir det en omgång av Växjöspelet (vet ärligt talat inte om detta kommer att förhöja eller sänka kvällen, vi får väl se...).
Ha en bra lördag!

2 kommentarer:

Petra sa...

Men Växjöspelet! Vad är det? Är ni från Växjö alla eller?
För mig vankas det också sällskapspel i goda vänners lag i kväll. Men något grillväder har vi tyvärr inte.
Trevlig lördag på dig!

Kajsa sa...

Petra: Maken och goda vännens make är båda från Växjö. Jag och vännen pluggade där. Fast jag är ändå skeptisk - Växjöspelet, hur kul kan det bli, liksom ;-)

Det vet jag fortfarande inte - vi kom aldrig till spelandet, blev alldeles för trötta... Grillat blev det dock - gott!