tisdag 22 april 2008

Tre vare här

Utmanad har jag blivit, minsann. Av Anna. Kul, kul! Här är mina svar:

Tre namn jag går under:
  • Mamma
  • Beb (av maken, både han och jag gillar Douglas Couplands "Girlfriend in a coma")
  • Kajseloppa.
Tre saker som skrämmer mig:
  • döden, döden, döden (som Astrid Lindgren brukade säga)
  • att något hemskt ska hända mina barn
  • sömnbrist.
Tre saker jag har på mig:
  • liniment (har varit hos naprapaten)
  • nyinköpt mysdress
  • fräknar (på näsan).
Tre sanningar:
  • jag är ett generöst kontrollfreak med nyckfullt humör och extremt tjockt hår
  • jag är inte så trevlig att ha att göra med när jag inte fått sova ordentligt
  • jag är en jäkel på att teckna.
Tre saker jag verkligen vill ha:
  • en mindre orolig själ
  • en ny frisyr
  • en dag eller två i hemmets lugna vrå, alldeles ensam. Inga barn, ingen man, bara jag.

6 kommentarer:

Petra sa...

DET skulle jag också skrivit "en mndre orolig själ". det önskar jag mig verkligen. Intressant att läsa din lista. Så du kan teckna du...kan du inte ge ett litet litet smakprov ;-)

Anna sa...

Tack för inblicken, Kajsa!

smultron sa...

Dom där tre sista sakerna skriver jag under på!

Kajsa sa...

Petra: Oro är väl bra att ha ibland, men ack så tröttsam. Och ofta helt onödig.

Anna: Varsågod!

Smultron: Mmm, en småbarnsmammas drömmar... :-)

Solrosfrö sa...

Egentid är så viktigt... skicka iväg dem :D

Kajsa sa...

Kajsa: Ja, jag längtar. Verkligen.