lördag 12 april 2008

Hiss eller diss?

Se där en klassisk bloggrubrik!

I det här fallet handlar det om banan- och chokladsmulpaj. Oprövad mark för mig, men det är vad vi har med oss till middagen hos kära vännen Målleskrålle ikväll. Med stora lass vaniljglass till tror jag det blir en hiss. Men så gillar jag Ben & Jerry's chunkey monkey också. Jag återkommer med en rapport när pajen är uppäten!

Jag ska dock inte ta åt mig någon ära av pajen. Maken bakade, jag vilade middag.

Update: Det där med bananer i desserter är en känslig historia, det vet jag. Men det här blev helt klart en hiss! Tio personer skulle den räcka till, men jo tjena...

3 kommentarer:

Petra sa...

hrm, alltså banansmak kan vara väldigt otäckt, men smaken är som baken. Chunkey monkey har jag inte smakat, just pga banansmaken.
Ha en trevlig kväll!

Solrosfrö sa...

Jag är skeptisk... me du får överbevisa mig ;)

Kajsa sa...

Petra: Ja det är känsligt det där med banan. Men här, karamelliserad banan, mörk choklad och frasiga smulor. Med vaniljglass - mums!

Jessika: Det var GOTT! Men prova Ben&Jerrys chunkey monkey först, gillar du inte den kan du nog hoppa över pajen.