söndag 27 april 2008

Äta bör man

Vårvädret inspirerar. Till annat än att blogga. Så då tar jag till det som alltid återstår, även när bloggtorkan är svår: veckans mat. Here we go:

Måndag: fetafylld färsrulle med klyftpotatis
Tisdag: sesampanerad sej med grönsaksraita och ris
Onsdag: grillade majskycklingbröst, sparris, morot och dragonsmör, rabarbersmulpaj med vaniljsås
Torsdag: Sydfransk fisksoppa med aioli
Fredag: Potatis- och bönsallad, rökt lax
Lördag: hemgrillade burgare med tillbehör
Söndag: räk- och laxpasta med apelsin
Måndag: Kycklingtortillas med tillbehör

Update: Observera småbarnsmammetaktiken ovan. Ungefär varannan dag något som storebror kan tänkas gilla, varannan dag något som gör föräldrarnas smaklökar glada. Och ibland glimrar det till med något som såväl stora som små kan tänkas jubla över. Då ska väl ingen behöva svälta ihjäl?

5 kommentarer:

Petra sa...

Mums vad gott! Jag gillar dina veckomenyer. Jag vågar inte outa mina. Har du något recept på lax- och räkpastan?

Solrosfrö sa...

Tackar - jag skriver ut! Har precis gjort en månadsmatsedel...

Kajsa sa...

Petra: Tack! Vad jag minns är du rätt kräsen ;-) så det är fint beröm! Jag ska rota fram receptet på pastan.

Jessika: Månads - DET är imponerande!

Peace in mind sa...

Oj, jag skäms i detta sällskap. Har noll koll på vad det blir i veckan, men laxoräkpasta lät mums!

Kajsa sa...

Anna: Äsch, inte skämmas! För mig är matplaneringen mest överlevnadsinstinkt. Vill inte stå och slita mitt hår i närbutiken med hungriga barn i släptåg...