tisdag 17 juni 2008

Att leva på gränsen

Som det kontrollfreak jag är, gillar jag inte restauranger där man inte kan boka bord. Jag menar, herregud, jag vet ju inte om jag ska få mat eller inte! Och om det är fullt, vart ska jag gå då?
Jobbigt.

(Till mitt försvar kan jag säga att det faktiskt ofta är snudd på hopplöst att hitta plats på en anständig restaurang i Stockholm, om man inte har bokat bord. Så om det är fullt på krogen man tänkt sig, kan man få leta länge.)

Men imorgon ska jag leva farligt.
Middag i trevligt sällskap är planerad.
Inget bord bokat (DET GICK JU INTE!).
Jobbigt.

Update: Vi fick bord! Resten av Stockholm var väl hemma och laddade upp inför matchen. God mat fick vi också: saltimbocca alla romana med smörslungad gnocchi, och sen en crèma catalana och en kopp earl grey.

Inga kommentarer: